swaag

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Kapitel 1 Stratford

Av Liza Biebz - 26 juli 2012 14:32

1. deras nya hus                                        2. Chloe

Hej mitt namn är chloe jag är 17 år och bor med min jätte jobbiga lilla syster och min otroligt snälla pappa. Jag bor i LA men nu har pappa bestämt sig för att vi helt plötsligt ska flytta till stratford. Jag har en kille som heter Jack han är det underbaraste och mest sötaste killen man kan få, det kommer bli sjukt jobbigt att lämna honom och vi har bestämt oss att inte ha distansförhållande.
- LISA STÄNG AV SKITEN!!!!! skrek jag till min lillasyster som lyssnade på Justin Bieber i andra änden av väggen.
Hon hatade när jag kalla honom skit och det är alltid lika kul att reta upp henne. Hon kom klampande in på mitt rum och skrek att han inte var en skit, jag började bara skratta åt henne. Att hon orkade vara så sur för en sån liten sak förstår mig inte på alla beliebers som börjar gråta så fort dom ser honom på en bild. Jaja alla har olika smak och det är bara att aceptera. Lisa knäppte med fingret framför mig så jag vaknade ut mitt dagdrömmande hon flinade åt mig när jag hoppade till.
- Sluta det var inte roligt, sa jag och hon bara skrattade utan glädje. Ibland kunde hon vara den snällaste och unerbaraste syster men ibalnd kunde hon vara den mest otåligaste syster man absolut inte önskade va ens syster.
Jag suckade ljudligt och satte mig ner på golvet igen och började sortera mina kläder. åh, jag vill inte flytta härifrån jag kommer sakna alla här min bästis Miley min pojkvän eller snarare ex nu, vi var tvungna att göra slut eftersom att jag var tvungen att flytta till stratford, Lisa däremot är överlycklig eftersom det är Justin Biebers barndoms stad wooow jag har aldrig hört talas om det. Jag vet bara att det ligger i Kanada. Jag tog upp min Iphone ur fickan och började knappa in ett sms till miley. 
''Hej babe, mötas vid parken? Vill verkligen prata ut med någon''

det tog inte lång tid tills jag fick mitt svar hon svarade självklart ja. Jag tog på mig min skinnjaka och mina vita converse ropade till pappa att jag gick till parken för att möta miley. När jag kom utanför dörren kände jag hur varm det var ute. Det var tur att jag hade jeansshorts och en aprikosfärgad tröja på mig annars hade jag väll svettats som en gris. När jag kom till parken så satt miley på en bänk och tiddade på en gamling som kastade en boll till sin hund, ganska gulligt faktiskt. Jag ropade hennes namn och hon vände snabbt bilken åt mitt håll. Det tog inte långt tid tills hon var uppe på fötter och sprang emot mig som om fjärdevärldskriget skulle brytas ut vilken sekund som helst. När hon kom fram till mig så slängde hon mig runt min hals.
- Hej på dig också, sa jag och skrattade lite. Vi gick fram till glasskiosken och beställde varsin glass och en dricka sen satte vi oss vid en parkbänk och började prata om allt mellan himmel och jord. Det plingade till i telefon det var ifrån pappa 
''Kom hem nu vi måste åka''

- Miley, sa jag med tårar i ögonen. Hon svarade ett förvånat ja hon såg säkert alla mina tårar som dansade ner för mina kinder
- Jag kommer sakna dig! sa jag och nu gick det inte att hålla det inne längre jag kastade mig runt hennes hals och började stor böla. Hon klappade mig bara på ryggen och sa att vi skulle skypa varje dag. 
När jag kom hem så var det helt tomt i huset. Gud vad jag kommer sakna det här huset. Nu ska vi väll säkert bo i ett litet skruttigt hus någonstans i lilla stratford.  När vi kom till flyplanet så checkade vi in våra väskor och sen gick vi igenom någon slaks kontroll. Jag satte mig vid fönstet och kollade ut på dom fluffiga molnen. Jag kände att mina ögonlock blev tyngre och tyngre och tillslut somanade jag i en drömlös sömn. Jag vaknade av att lisa skakade på mig..
- Mmh sa jag surt. 
- Vi är framme!!! skrek hon högt så att alla tittade på dem men hon brydde sig inte. 
- Okey okey ta det lungt det sitter andra på planet, sa jag ganska tyst.
 
1 timme senare - 
 
Vi gick ut taxin som stanade utanför huset som var otroligt stort, vitt, runt om var det en svart grind och stora palmer stod utan för huset. Som gav huset en väldig excotic look. 
- Wow, det är underbart, sa min pappa när vi klev ut ur taxin. 
- HELVETE! skrek Lisa högt, jag hoppade till. 
- Sådär säger man inte, sa min pappa strängt och jag flinade. 
- Hm, undra vem som lärde henne det! sa min pappa sedan och gav mig en sur blick. Jag ryckte åt mig min väska och öppnade grinden. Huset var ganska coolt, fakiskt. Dock skulle jag inte erkänna det efter som jag inte var glad över mitt pappas beslut, till att flytta hit. 
 
När jag kom in i huset slog en doft av nytvättade lakan min näsa. Huset var lika coolt innut i. Vardagsrummet var stort, köket lika så, på bak sidan fans en stor pool lika så grillplats och gräsmatta. Jag gick upp för trappan och in i ett tomt rum. Väggarna var målade lila, jag tycker lila är helt okej.
- Pax mitt! Lisa sprang in i rummet och började skutta runt med en affich i sin hand. Hon tryckte upp den på väggen med lite tejp. 
Jag suckade och gick in i rummet som antagligen skulle bli mitt. Väggarna var latte bruna, taket var vitt och några riktigt stora fönster lät solskenet forsa in. 
- Gillar du det? pappa la händerna på mina axlar.
- Visst, sa jag och försökte låta sur. Han släppte taget om mina axlar och gick ut ur mitt rum och stängde dörren. 
När han hade stängt dörren gick jag runt i rummer,  det fanns två olika dörrar en till ett super snyggt badrum och den andra dörren ledde till en walk in closet. Jag kunde inget annat än att le stort.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så vad tycker ni, komentera! 
 
BIIEBAAAH LOOVE / liza

 
 
Malin

Malin

27 juli 2012 14:07

Asa bra! :D Vad duktig du är :)

http://www.mallanmagnusson.blogg.se

Liza Biebz

27 juli 2012 19:50

aaw tack :)

 
Ingen bild

Lizliz

3 september 2012 21:53

Vad bra!

Liza Biebz

4 september 2012 21:24

aaw tack ;*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Biebz - 6 september 2012 20:32


    - Prev: Varför gjorde du så för? frågade han arg och hållde sig på kinden jag hade slagit till. Pedofil mummlade jag. innan jag klev ur sängen kollade på klockan som visade 7 pefect då hinner jag duscha osv. Jag hörde hur han mummlade lite innan...

Av Liza Biebz - 5 september 2012 14:31


- Så hur tycker du att det ska bli att b   o med mig? frågade han helt plötsligt, vänta va? - Va? frågade jag oförstående. Han flinade sitt creepysmile innan han fortsatte.  - Ja, har inte din pappa berättat? frågade han, vadfan snackar pojken om...

Av Liza Biebz - 4 september 2012 11:59


 Prev: Wow du var hungrig, utrbrast Ryan och spelade förvånad. Vilket fick mig att bryta ut i skratt. Ryan gick mot ett bord lite längre bort där en kille satt och sökte efter blicken igenom matsalen tills den fastnade på Ryan och mig. Han sken upp i...

Av Liza Biebz - 4 september 2012 08:50


Hej hej lovebirds haha. Är sjuk och det beryder att jag kan skirva hela dagen om jag orkar och har fantasin till det ;) men bara så ni vet skriver jag nu och det kommer väll upp klockan 12 kanske? Är as seg när det gäller att skriva ogår tog det 2 oc...

Av Liza Biebz - 3 september 2012 20:17

Helluu.. Jag håller på att skriva men det går segt eftersom jag kollar på robinson men det kommer upp ikväll ifall. Trodde jag skulle dö förut 15 unika läsare OMB TAACK!! :DD <3 som sagt älskar er  ...

Presentation


Right here: Denna novell handlar om Chloe Jones hon är 17 år och bodde i LA tills hennes mamma och pappa bestämde sig för att skiljas och då beslutade sig han att flytta tillbaka till hans hemstad Straford i Kanada. Om du vill veta om hennes liv i Kanada

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier


Skapa flashcards