swaag

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Kapitel 4 Call me maybe?

Av Liza Biebz - 4 september 2012 11:59

 Prev: Wow du var hungrig, utrbrast Ryan och spelade förvånad. Vilket fick mig att bryta ut i skratt. Ryan gick mot ett bord lite längre bort där en kille satt och sökte efter blicken igenom matsalen tills den fastnade på Ryan och mig. Han sken upp i ett leende vilket Ryan också gjorde. Jag följde tveksamt efter Ryan och satte mig brevid honom som alltså blev mittemot den andra killen.

- Chaz det här är Chloe, Chloe det här är Chaz min bästavän, sa Ryan och pekade på mig och Chaz. Jag nickade lite innan jag hälsade på honom, och han var precis lika trevlig som Ryan. 


 

När skoldagen var slut hade jag varit med Ryan och Chaz imprensift hela dagen. Jag hade turen att vi hade samma lektioner, dom vet jag ju inte eftersom jag inte vet om dom gillar mig eller inte. Den gammla vanliga klockan som ringer när lektionen är slut gav ifrån sig sitt jobbiga ljud. Alla andra elever flög upp från stolarna förutom jag, Chaz och Ryan som satt kvar och väntade på att alla skulle gå som gick på några sekunder. När alla var ute så reste vi oss upp och tog med på Geografi böcker. Jag gick till mitt skåp som var mittemot deras. När jag lagt i allting i skåpet låste jag det och sa hejdå till Ryan och Chaz innan jag sprang till bussen för att hinna hem. När jag gick på bussen så sökte jag med blicken var jag skulle sitta tills den fastnade på Mark. Han vinkade lite åt mig och klappade på andra stolen brevid sig. Jag gick fram till han och satte mig där och det blev en ganska pinsam tystnad. Han harklade sig lite innan han öppnade munnen för att säga nånting men stängde den igen och kollade fram där tjejerna jag hade stött på imorse gick på. Jag suckade lite innan jag kollade ner på mina fötter. När jag sneglade lite mot dom var dom påväg hitåt. Den blondaste som hette Alison hade jag hört och hennes hundvalpar brevid henne ställde sig brevid mig och la ena handen på hennes höft medan hon bitch-blickade mig och gav ett sexigt leende till Mark. Inte för jag tyckte det var sexigt. Jag log ett snett leende på Alison som såklart bitch-blickade mig tillbaka. Jag brydde mig inte. 

- Akta på dig jag ska sitta här, sa hon och pekade på sätet där jag satt. Jag suckade innan jag vände huvudet uppåt så jag såg henne i ögonen. Dom glänste hat. 

- Tyvärr, så sitter jag här nu, sa jag nonchalant och ryckte på axlarna. Hon laddade ena handen och jag var berädd på ett slag på någon av kinderna så jag knep ihop båda ögonen men kände inget slag. När jag öppnade ena ögat så hade Mark ställt sig upp och tagit tag i Alisons arm och hållt fast henne. Jag pustade ut och öppnade det andra ögot också, jag var tvungen att blinka lite för att få bort den suddiga synen. Alison suckade frustrerat innan hon gick iväg och började hångla upp en annan i fotbolls laget. Jag himmlade med ögonen innan jag vände blicken mot Mark som hade satt ig ner igen. 

- Tack, sa jag och gav honom ett snett leende. Han log tillbaka. Shit han är så söt. 

- Ingen orsak, sa han och blinkade med ena ögat. Jag kollade ner på mina fötter och kände rodnaden sprida sig på mina kinder. Jag började alltid rodna när jag var blyg eller något sånt. När jag kollade upp igen satt han och flinade medan han kollade ut igenom fönstret. 


- Jag ska av här, sa jag och gav honom ett litet leende. Han kollade på mig med en fundersam blick, vad var det nu då?

- Kan jag få ditt nummer?, frågade han lite osäkert. Vänta va? mitt nummer SÅKLART! Jag nickade ivrigt och sprack upp i ett leende. Jag sa mitt nummer innan jag klev av bussen med ett stort leende på läpparna. 

När jag var hemma efter en 2 minuters promenad ropde jag att jag var hemma, men fick inget svar och det betyder att jag är hemma själv. Jag tänkte på lite vad jag skulle göra och kom på att jag faktiskt inte hade sätt mig omkring i området, så jag hoppade ner från barstolen som jag hade snurrat runt på och gick till halen för att sätta på mina vita Supras istället för vans. När jag kom ut ur dörren ser jag min longboard stå lutad mot väggen. Så jag tog tag i den och ställde mig på den. När jag hade åkt runt lite så hör jag hur det plingar till i mobilen jag har i bakfickan. Så jag tog upp mobilen och ett nytt sms från Okänd stog det på låsuppskärmen. Jag öppnade smset och läste '' kolla bak '' stog det. Jag vände mig förvirat om och några meter ifrån stog en kille i min ålder ungefär. jag kände igen honom, men vart hade jag sätt honom? När han kom närmare så såg jag vem det var.. Joe.. mitt ex han hade varit otrogen medan han var ihop med mig för att ha sex. Jag mötte hans iskalla blick och svalde hårt. Jag kände hur mina ögon började vattnats men jag stog fastfrusen på samma plats. Han kom närmare så det bara var några centimeter emellan oss. han lutade sig framåt och tryckte sina läppar mot mina, Vänta va han kysser mig..Jag tog i och plaserade mina händer på hans bröst innan jag putade bort honom. Han kollade på mig med en frustrerad blick. Vad fan gjorde han i Stratford? 

- Så hur tycker du att det ska bli att bo med mig? frågade han helt plötsligt, vänta va?

- Va? frågade jag oförstående. Han flinade sitt creepysmile innan han fortsatte. 

- Ja, har inte din pappa berättat? frågade han, vadfan snackar pojken om?

- Nej, vadå? frågade jag lika oferstående. Han kollade på mig med sitt creepy flin och skrattade lite. 

- Min mamma och din pappa datar, sa han. VA!? så dom ska flytta hit och bo med MIG? nej det får inte hända utan att säga nånting ställde jag mig på min loangboard och började åka någonstans fort som attan. Utan att jag visste om det hade det börjar rinna tårar ner för min kind. Shit hur ska det här sluta.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

oojoj tänk er sjävla om killen man varit ihop med och blivit våldtagen av skulle bo i ens hur för era föräldrar och hans föräldrar började data* Kommentera för mer <3


- Liza <3 

 
 
Sofia

Sofia

4 september 2012 21:38

Snygg blogg! Kolla gärna in min :)

http://www.sofiaahlenius.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Biebz - 6 september 2012 20:32


    - Prev: Varför gjorde du så för? frågade han arg och hållde sig på kinden jag hade slagit till. Pedofil mummlade jag. innan jag klev ur sängen kollade på klockan som visade 7 pefect då hinner jag duscha osv. Jag hörde hur han mummlade lite innan...

Av Liza Biebz - 5 september 2012 14:31


- Så hur tycker du att det ska bli att b   o med mig? frågade han helt plötsligt, vänta va? - Va? frågade jag oförstående. Han flinade sitt creepysmile innan han fortsatte.  - Ja, har inte din pappa berättat? frågade han, vadfan snackar pojken om...

Av Liza Biebz - 4 september 2012 08:50


Hej hej lovebirds haha. Är sjuk och det beryder att jag kan skirva hela dagen om jag orkar och har fantasin till det ;) men bara så ni vet skriver jag nu och det kommer väll upp klockan 12 kanske? Är as seg när det gäller att skriva ogår tog det 2 oc...

Av Liza Biebz - 3 september 2012 20:17

Helluu.. Jag håller på att skriva men det går segt eftersom jag kollar på robinson men det kommer upp ikväll ifall. Trodde jag skulle dö förut 15 unika läsare OMB TAACK!! :DD <3 som sagt älskar er  ...

Av Liza Biebz - 3 september 2012 17:49


Prev: eh ja, så ni vet heter jag Chloe, Chloe Jones jag flyttade hit igår och förut bodde jag i LA där min mamma bor eftersom mina föräldrar är skilda. Några frågor? frågade jag och kollade runt på alla som satt där. Min blick fastnade på en kille ha...

Presentation


Right here: Denna novell handlar om Chloe Jones hon är 17 år och bodde i LA tills hennes mamma och pappa bestämde sig för att skiljas och då beslutade sig han att flytta tillbaka till hans hemstad Straford i Kanada. Om du vill veta om hennes liv i Kanada

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier


Skapa flashcards