swaag

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Kapitel 5 Idiot!

Av Liza Biebz - 5 september 2012 14:31

- Så hur tycker du att det ska bli att b   o med mig? frågade han helt plötsligt, vänta va?

- Va? frågade jag oförstående. Han flinade sitt creepysmile innan han fortsatte. 

- Ja, har inte din pappa berättat? frågade han, vadfan snackar pojken om?

- Nej, vadå? frågade jag lika oferstående. Han kollade på mig med sitt creepy flin och skrattade lite. 

- Min mamma och din pappa datar, sa han. VA!? så dom ska flytta hit och bo med MIG? nej det får inte hända utan att säga nånting ställde jag mig på min loangboard och började åka någonstans fort som attan. Utan att jag visste om det hade det börjar rinna tårar ner för min kind. Shit hur ska det här sluta.

 




- Justin! ropade mamma till mig, jag kollade upp på henne med en frågande blick, hon log ett fenurligt leende innan hon kom fram till mig.

- Packa väskan gubben vi ska till Stratford ikväll, sa hon och jag sprack upp i världens leende. Jag hoppade upp på fötter och kramade om henne innan jag sprang in i mitt rum som jag hade i våran turnebuss och drog fram min väska. Jag gick fram till garderoben öppnade den och började ta ner nästan alla kläder. Jag skulle få träffa Chaz och Ryan, CHAZ OCH RYAN! shit dom hade jag nästan glömt bort, eller nej inte glömt bort men jag ska nog överaska dom som dom alltid gör med mig. Jag funderade lite på hur jag skulle överaska dom tills jag fick en super bra ide. Den kan vara lite riskabel menmen. När väskan var packad gick jag ut till Mamma som satt och kollade på tv. Jag satte mig brevid henne.

- Hur länge ska vi stanna? frågade jag henne. Hon kollade på mig och log lite.

- 2 månader, sa hon. Två månader, shit det var länge.

- Men..du kommer ha några kontserer i Toronto och sen förkänar du faktiskt en paus, sa hon och log mot mig. Jag log stort tillbaka.

- När åker vi? frågade jag. Hon funderade en liten stund innan hon log ett leende.

- Nu, typ, sa hon. Vänta va? nu? Jag nickade lite innan jag gick ut ur det rummet hon satt i och gick ut till det där Kenny och Alfredo satt. 

- Hej dudes, sa jag och log. Dom vände blicken mot mig innan dom också log ett litet leende. 

- Hey man, sa alfredo och flinade lite. Alfredo var den jag hängde mest med under mina turneer. 

- Eehm, ni kanske vet att jag och mamma drar till Stratford och är borta i 2 månader? frågade jag. Dom nickade lite innan Kenny reste sig upp och gav mig en kram. 

- Sköt om dig kiddo, sa han jag nickade lite innan han släppte mig. Jag och Alfredo gjorde vårat handslag. Sen gick jag ut till mamma som stog och väntade på mig. Jag gick till henne och sen tog vi en taxi som gick till Flygplatsen. om några timmar är jag i Stratford, tänkte jag och log stort.


- Chloes prespektiv -


Jag åkte någonstans i lilla Stratford, jag satte mig på longboarden och tog fram min mobil, slog in Mileys nummer och tryckte på ring upp. Det tog några signaler innan hon svarade.


Vanlig = Chloe Fet = Miley

Hej älsk

hej, sa jag och snövralde lite innan jag torkade bort en tår som åkte ner för min kind.

Men vad har hänt,frågade hon med en orolig röst.

Joe har hänt, sa jag och började gråta mer.

Va? 

Miley, Joe ska flytta in hos mig eftersom hans mamma och min pappa är tillsamans, utbrast jag och snövralde lite igen. Det blev tyst i andra änden, och jag kollade om hon hade lagt på men det hade hon inte. 

Miley?, frågade jag.

Du jag kommer till helgen så vi kan hänga så fixar vi det, eller ja du fixar det. Det gör du alltid. Jag nickade även om hon inte såg det så jag sa att vi får ringa på torsdag eller fredag sen la vi på. 

Jag reste mig upp och kollade mig runt, jag var i en park. Det var bara några få människor här. Ställde ena foten på longboarden och började åka runt lite. Shit vart kom jag ifrån. När jag åkit en bit ser jag två stycken killar spela basket. Jag åker lite närmare. När jag var ungefär 10 meter framför dom ser jag att det är Ryan och Chaz. Jag harklade mig lite så jag kunde få upp uppmärksamhet, vilket inte funkade. Så jag åkte fram lite längre så det bara var några meters avstånd. Men dom stog med ryggen mot mig så dom såg mig inte. Jag gick fram till Chaz och petade han på axeln. Han skrek till vilket fick mig att skratta till. Båda två vände förskräckt huvudet mot mig. Jag såg hur dom båda andades ut. 

- Shit vad du skr.. Chaz avbröt sig i sin mening och kollade på mig med en förvånad blick. Vad var det nu då? Jag kollade på honom med en lika oförstående blick.

- Chloe vad har hänt, frågade han mig. Då kom jag på det, jag såg säkert ut som en panda nu med allt mitt smink som hade runnit ner. 

- Nä, det är inget, sa jag och fejklog men det såg nog ut som en grimas. Innan någon hade hunnit öppna munnarna hade jag frågat om dom visste vart jag bodde och hade sagt att det bara var kvarteret bakom dom. Så jag gick och hämtade min longboard och ställde mig på den. Både Ryan och Chaz spärrade upp sina ögon och jag kollade på dom med en förvirrad blick. 

- Åker du longboard? utbrast Ryan häpet. Jag skrattade lite innan jag nickade lite.

- Coolt, svarade han och nickade gillandes. Jag skrattade lite till innan jag skulle ta ner foten för att få fart stannade jag igen.

- Tack för hjälpen föresten, sa jag och log mot dom, dom log till baka och jag började åka iväg. 


När jag var framme vid mitt hus stog det en vit rangerover parkerad brevid våran bil. Juste, Joe och hans mamma.

Jag suckade lite innan jag slet upp dörren sparkade av mina Supras och gick in i köket där pappa och Marie (Joes mamma) satt och hånglade. Jag harklade mig och båda två vände blicken mot mig. Pappa kollade surt på mig medan Marie kollade på mig med ett vänligt leende. Jag fnös högt innan jag gick fram tog tag i min pappas arm och drog med han ut till vardagsrummet. Jag stannade och kollade på honom. 

- HUR FAN TÄNKER DU!? HUR KAN DU BÖRJA DATEA MITT EX MAMMA!? Skrek jag på han, jag var arg, riktigt arg. Han kollade på mig med en skrämd blick. 

- Men lilla gumman det var ett år sen, jag trodde du hade kommit över honom? frågade han.

- om du bara visste, mummlade jag innan jag sprang upp på mitt rum och smällde igen dörren. Jag satte mig i sängen och kände hur trött jag var efter allt gråtande och klockan var endå åtta. Den här dagen hade gått fort. Jag la mig ner och drog täcket överhuvudet innan jag somnade i en drömlös sömn. 


Jag vaknade på morgonenoch kände hur någon hade handen på ena bröstet, jag vände mig förskräckt åt sidan. Där  JOE låg och sov. Jag blev riktigt irriterad sa jag höjde ena handen och smällde till honom på kinden. Han satte sig  rakt upp och kollade på mig med en irreterad blick. 

- Varför gjorde du så för? frågade han arg och hållde sig på kinden jag hade slagit till. Pedofil mummlade jag. innan jag klev ur sängen kollade på klockan som visade 7 pefect då hinner jag duscha osv. Jag hörde hur han mummlade lite innan han förmofligen gick ut ur rummet. Jag suckade. Jag kommer inte klara av att han ska bo här. Jag tog av mig mina kläder och hoppade in i duschen. När jag var klar lindade jag handuken runt kroppen och gick ut ur badrummet. Jag kollade runt så inte Joe var kvar i rummet. Tanken på att Joe skulle bo här gjorde mig spyfärdig. jag tog på mig ljus rosa under kläder ett par shorts och en ljus gul slapp tröja. Jag gick in i badrummet igen och sminkade mig. Jag gick ner till dom andra tog ett äpple, gick ut till hallen tog på mig mina supras och väskan innan jag gick ut och smällde igen dörren. Ännu en dag i skolan, men värre en dag med Joe! 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ganska långt och bildlöst sooorrryyy.. men nu kommer justin med snart :D

 

- Liza<3

 
 
Ingen bild

EmelieBieber

9 september 2012 21:50

MERA!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza Biebz - 6 september 2012 20:32


    - Prev: Varför gjorde du så för? frågade han arg och hållde sig på kinden jag hade slagit till. Pedofil mummlade jag. innan jag klev ur sängen kollade på klockan som visade 7 pefect då hinner jag duscha osv. Jag hörde hur han mummlade lite innan...

Av Liza Biebz - 4 september 2012 11:59


 Prev: Wow du var hungrig, utrbrast Ryan och spelade förvånad. Vilket fick mig att bryta ut i skratt. Ryan gick mot ett bord lite längre bort där en kille satt och sökte efter blicken igenom matsalen tills den fastnade på Ryan och mig. Han sken upp i...

Av Liza Biebz - 4 september 2012 08:50


Hej hej lovebirds haha. Är sjuk och det beryder att jag kan skirva hela dagen om jag orkar och har fantasin till det ;) men bara så ni vet skriver jag nu och det kommer väll upp klockan 12 kanske? Är as seg när det gäller att skriva ogår tog det 2 oc...

Av Liza Biebz - 3 september 2012 20:17

Helluu.. Jag håller på att skriva men det går segt eftersom jag kollar på robinson men det kommer upp ikväll ifall. Trodde jag skulle dö förut 15 unika läsare OMB TAACK!! :DD <3 som sagt älskar er  ...

Av Liza Biebz - 3 september 2012 17:49


Prev: eh ja, så ni vet heter jag Chloe, Chloe Jones jag flyttade hit igår och förut bodde jag i LA där min mamma bor eftersom mina föräldrar är skilda. Några frågor? frågade jag och kollade runt på alla som satt där. Min blick fastnade på en kille ha...

Presentation


Right here: Denna novell handlar om Chloe Jones hon är 17 år och bodde i LA tills hennes mamma och pappa bestämde sig för att skiljas och då beslutade sig han att flytta tillbaka till hans hemstad Straford i Kanada. Om du vill veta om hennes liv i Kanada

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards